Hej, jag heter Louise, är en just-turned-22-tjej och bor i Malmö. Har ett genuint intresse för grafisk kommunikation, stora tavlor med nakna kvinnor, fotografi, webdesign och journalism. Den här bloggen finns för att stimulera sysslorna ovan samt andra historier, så allt hänger med!

Det är fredag!

Det är redan fredag! Det tänkte inte jag på när jag igår gick med på att passa min lillebror idag. Jag ska i och för sig jobba även i morgon så det kanske är lika bra att jag stannar inne. Det är i och för sig ett förslag som kan slås bort vid elva-tiden när mamma och pappa kommer hem.

Det är fredag. Det innebär att jag kommer prövas på riktigt i kväll. Mamma har köpt hem godis och läsk till mig och Josef. Jag var snabb på att köpa popcorn till mig. Och vatten ska jag dricka i kväll. Om inte jag slår huvudet i stolsbenet, tuppar av. Vattenledningen går av och det enda min bror kan väcka mig med är med ett glas Coca Cola.

(Kan hända.)

Det är fredag. Jisses vad fort veckan har gått. Det känns verkligen som att det är... onsdag. Men det går bra. En vecka närmare nyår. En vecka närmare London och julgodis. Sen är det också en vecka närmare till min systers hemkomst.

(Hon föreslog den underbara idén om att vi ska ha Disney-marathon på julaftons natt.)

(Antagligen efter att hon läst mitt oh-så-djupa-tappa-aldrig-känslan-inlägg från igår.)

(Är det inte spännande hur man ALLTID blir så drop dead filosofisk efter klockan 00.00?!)





Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback