Hej, jag heter Louise, är en just-turned-22-tjej och bor i Malmö. Har ett genuint intresse för grafisk kommunikation, stora tavlor med nakna kvinnor, fotografi, webdesign och journalism. Den här bloggen finns för att stimulera sysslorna ovan samt andra historier, så allt hänger med!

Pippi Långstrump

Har haft en liten nostalgitripp här i köket den senaste timmen. Lyckades rota fram DVD'n från när jag spelade Pippi Långstrump i sexan. En pjäs på 80 minuter där jag springer runt och pratar strunt med Herr Nilsson i famnen.

Kommer ihåg kvällen då vi spelade upp pjäsen. Kommer ihåg hur nervös men framför allt excited jag var minuterna innan. Hur jag var säker på att detta skulle vara min stora chans att visa alla att jag faktiskt klarade av att memorera 85 repliker.

(Nu blev det i och för sig bara 84 då jag klantade till mig under en.)

Kommer ihåg hur jag kände att mitt hjärta sjönk när jag fumlade bort en replik. Hur mycket jag skämdes och sedan ruset man fick när man lyckades improvisera fram något nytt, roligt som fick folk att skratta.

När jag ser filmen nu är det så mycket saker jag vill poängtera till lilla-jag för att göra det lite bättre men, vad fan - det var mitt första framförande. Lite newbie får man vara.

För jag var en fantastisk newbie.

'
(Ja. Flätorna är mitt eget hår.)


Skrivet av: ahmet ulu

:)

2012-04-04, kl. 22:30:46





Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback