Hej, jag heter Louise, är en just-turned-22-tjej och bor i Malmö. Har ett genuint intresse för grafisk kommunikation, stora tavlor med nakna kvinnor, fotografi, webdesign och journalism. Den här bloggen finns för att stimulera sysslorna ovan samt andra historier, så allt hänger med!

Snöbollskrig och jullov

SNÖBOLLSKRIG. 
Sitter med en omöjlig kluns snö i håret, väntar på att det ska smälta. Har varit ute med Josef och Doglas. Snöbollskrig. 
Årets första. 
Jag och Josef slog vad om han skulle börja gråta eller inte när jag mulade honom och han lyckades hålla tillbaka tårarna men det beror nog bara på vadet. Utan det hade han sprungit hem och gråtit ut i sängen tills jag kommit in och sagt att han "inte behöver betala mig 100 kronor, även om du grät för det är så synd om dig". 

Nu är det jullov. Inga fler morgnar-- på tre veckor-- som den i morse. 
Jag och Julia bestämde att vi skulle ses tio i åtta på Knutpunkten. Okej, copy.
När jag vaknade av min väckarklocka den här morgonen tittade jag på den och var så glad över att jag INTE försovit mig, snoozat, och gick upp. Tills jag satte igång min dator och såg igen vad klockan var.
08.15
Jag skulle träffa Julia 07.50.
Julshowen på skolan började 08.30.
Det tar minst trettio minuter för mig att ta mig till skolan med buss.
En INTE lika glad Louise vaknade upp.
Mamma körde mig, jag hann med julshowen och fick godis av vår lärare. 
Jag behöver inte oroa mig för det längre.





Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback